måndag 13 juni 2011

Total drickglädje, kanske i form av årets överraskning

Det hör inte till vanligheterna att jag plockar upp en röd Bourgogne från källaren, häller upp vin i ett glas och dricker det rakt av, i synnerhet inte som vinet då håller 12 grader. Det hände dock idag och jag är så förbaskat nöjd och glad över att ha upptäckt en ny producent som passar mig perfekt.

För ett par veckor sedan skrev jag om Domaine Jacqueson från Rully och drack ett av deras vita viner som var kalasbra. Kolla här. Idag blir jag skitglad över ett ungt, extremt lättdrucket, elegant och kryddsilkigt vin från samma producent. Vinet är 2009 Rully 1er Cru "Les Cloux", Domaine Jacqueson.




Här finns inte tid för analys, anteckningar eller annat, det får bli en annan gång. Just nu njuter jag bara i fulla drag.........och ler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar